Disable USB Autoplay



Kenapa pentingnya kita kena disable autoplay ni? Sebab autoplay ini boleh membenarkan virus terus menyerang PC kita tanpa kita sedari walaupun korang belum sempat lagi membuka pendrive, external hard disk dan lain-lain. Tetapi antivirus anda tetap boleh menghalang dari masalah virus ini. Cuma nak ingatkan je. Mana tahu kalau pendrive yang korang nak guna tu ada virus yang kuat giler kan da susah. Kepada pengguna Windows tu hati-hati lah ye, pengguna Linux pulak tak perlu risau pasal virus.hehehe

Sila ikuti cara-cara untuk disable fungsi autoplay di bawah.

Mula-mula tekan View more autoplay options in Control Panel.

Akhir sekali untick Use Autoplay for all media and devices. Pastu tekan Save. DONE!!!


We Appreciate Your Comments

0 Respones to "Disable USB Autoplay"

Post a Comment

Blog Fansub XLAWS

J-Rock | J-Pop | Visual-Kei Fansub
 
Return to top of page Copyright © 2011 | Platinum Theme Edited By XLAWS